فناوری‌ ژاپنی که باعث افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی می‌شود

     تاریخ آخرین ویرایش :   13 اردیبهشت 1402       54 بازدید
کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فناوری‌ ژاپنی که باعث افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی می‌شود

افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی با فناوری ژاپنی

سرویس اخبار تکنولوژی – کلمبیا نیز مانند کشورهای دیگر در سراسر جهان با مشکل تغییرات آب و هوایی روبروی می باشد. مشکلاتی که باعث کمبود آب و عدم امنیت غذایی ناشی از گرمایش زمین می شود. در برنامه «ژاپن در جهان» می‌بینیم که چگونه محققان ژاپنی توانسته اند با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء در کشاورزی و با همکاری با پژوهشگران کلمبیایی، شیوه های جدید تولید برنج را که یکی از مواد غذایی اصلی کلمبیایی هاست، گسترش داده و بهره‌‌وری را افزایش بدهند؟‌

در کلمبیا مناطقی وجود دارد که هم با بارش شدید باران روبروست و هم در فصل تابستان از خشکسالی رنج می‌برد. محققان مرکز پژوهشی در کلمبیا با آژانس بین المللی همکاری ژاپن موسوم به جایکا JICA در کلمبیا همکاری می‌کنند. این مرکز تحقیقاتی را «اتحادیه کارخانه‌‌های تولید برنج»‌ در کلمبیا موسوم به FEDEARROZ اداره می‌کند.

کار محققان این مرکز این است که با دستکاری ژنتیک، برنجی تولید کنند که به آب کمتری نیاز داشته و در نتیجه احتمال رشدش در شرایط آب و هوایی کلمبیا که گاهی با کم آبی روبروست، بیشتر باشد. آنها این کار را با کمک فناوری‌ نوین نظارتی موسوم به «کاکاشی الکترونیکی» که از ژاپن به این جا منتقل شده است، انجام می‌دهند.

در ادامه ویدئویی در این زمینه مشاهده کنید:

مطالب پیشنهادی  انرژی هوش مصنوعی از چه منابعی تامین خواهد شد.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

همکاری سونی و مایکروسافت در حوزه کنسول‌های بازی

پ اردیبهشت 26 , 1398
کنسول‌های بازی
//

شاید برای شما جالب باشد