بازاریابی درونگرا چیست و چه مزایایی دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از ارکان مهم بازاریابی در عصر جدید بازاریابی دیجیتال می باشد. توسعه روز افزون فناوری های نو باعث شده است که این مدل از بازاریابی به یک ابزار مطمئن برای توسعه بازار و کسب درآمد تبدیل شود.

بازاریابی درونگرا نوعی از بازاریابی دیجیتال است در این مطلب قصد داریم توضیح مختصری در مورد آن ارائه کنیم. در ادامه khabarict به بیان انواع بازاریابی دیجیتال می پردازد:

  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو(SEO)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising)
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • تولید محتوا
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

 

هر یک از این مولفه ها در بازاریابی دیجیتال دارای توضیح مشروحی می باشد که سعی خواهد شد در قالب جزوه های بازاریابی ارائه گردد.

آنچه در این آموزش ها قصد پرداختن به آن را خواهیم داشت بازاریابی درونگرا و یا Inbound Marketing  خواهد بود که به آن می پردازیم.

 

اعتماد به نفس خلاقانه در کار طراحی فقط با کار عملی ، تکرار ، تمرین و ممارست حاصل می شود و پس از کوشش در این راه است که می توانیم به تجربه و تبحر لازم دست پیدا کنیم.

تفکر طراحی — دکتر تابش

khabarict اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

بازاریابی درونگرا چیست ؟

اگر کسب و کار شما به نحوی بوده است که برای اولین بار مشتری به شما مراجعه کرده و از شما درخواست سرویس و با خدمتی را کرده است، باید گفت شما به مدل بازاریابی درونگرا وارد شده اید.

در اصل در این نوع از بازاریابی دیجیتال ، شروع کننده گفتگو، مخاطب شما بوده و از شما تقاضای سرویس کرده است، این آغاز نیز به دلایل مختلفی می باشد شاید دلیل مراجعه مشتری شنیده های مشتری از کیفیت سرویس شما باشد.

شما بارها و بارها به همینگونه جذب سرویس و کالا و یا خدمتی شده اید ، شاید هم از طریق موتور جستجو سرچ کرده اید ، که البته به این موضوع بیشتر در بخش بازاریابی توسط موتورهای جستجو بپردازیم.

شاید جمله معروف ست گادین را شنیده اید او می گوید :

آیا به توجه مردم نیاز دارید ؟

برای این کار دو راه وجود دارد!

یا باید کاری کنید که توجه آنها به شما جلب شود،

و یا توجه آنها را بخرید.

اولی فکر بیشتر می خواهد و دومی پول بیشتر،

می توانید حدس بزنید که دومی ، بیشتر انتخاب می گردد!

برایان هالیگان بنیان گذار سایت HUBSPOT و صاحب نظریه بازاریابی درونگرا، معتقد است ، این مدل از بازاریابی بیشتر برای دو گروه کسب و کار های کوچک با درآمد بالا و شرکت های دانش بنیان کارآیی دارد ، اما وی معتقد است در فضای امروز ، کسب و کارهای بزرگ هم می توانند، از مدل بازاریابی درونگرا استفاده کنند.

در همین مورد و در پایان اشاره ای به ادعای عجیب ست گادین می کنیم ، او می گوید :

به نظر من،

بازاریابی محتوا تنها شکلی از بازاریابی است که باقی مانده

تاریخ مصرف سایر شیوه ها گذشته است!

 

منبع : متمم

سایر موارد مرتبط

khabarict پایگاه اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × 1 =

پست بعدی

اسکن چهاربعدی حرکت اتم‌ ها

د تیر 24 , 1398
<span class="rt-reading-time" style="display: block;"><span class="rt-label rt-prefix">زمان مطالعه: </span> <span class="rt-time">2</span> <span class="rt-label rt-postfix">دقیقه</span></span> یک تیم پژوهشی بر اساس یافته‌های گذشته خود ، از جدیدترین میکروسکوپ سه‌بعدی الکترون موجود در آزمایشگاه برکلی، برای بررسی آلیاژی خاص از ترکیب آهن و پلاتین، که به نانو اجزایی به‌اندازه یک ده‌هزارم پهنای موی انسان تقسیم‌ شده بودند، استفاده کردند. با اسکن چهاربعدی حرکت اتم ها تئوری‌های پیشین […]
اسکن چهاربعدی حرکت اتم‌