تشخیص بیماری قلبی از طریق ابزار جدید هوش مصنوعی

     تاریخ آخرین ویرایش :   14 مهر 1401       60 بازدید
ابزار جدید هوش مصنوعی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ابزار جدید هوش مصنوعی با اسکن چشم، بیماری قلبی را در یک دقیقه تشخیص می‌دهد

این ابزار با بررسی ورید و شریان‌های شبکیه می‌تواند نسبت به سلامت قلب کاربران تشخیص خود را ارائه کند.

تشخیص بیماری قلبی از طریق ابزار جدید هوش مصنوعی . محققان ادعا کرده‌اند نوعی ابزار هوش مصنوعی می‌توان چشم‌ها را اسکن کند. سپس براساس اطلاعات اسکن شده خطر بیماری قلبی افراد را در کمتر از یک دقیقه پیش بینی کند. این موفقیت باعث ایجاد نوعی آزمایش بسیار موثر و غیر تهاجمی می‌شود که نیازی به انجام آن در کلینیک نیست.

محققان در این مطالعه متوجه شده‌اند که تصویربرداری با هوش مصنوعی از رگ‌ها و شریان‌های شبکیه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مرگ قلبی عروقی و سکته را مشخص کند. آن‌ها می‌گویند که نتایح این مطالعه می‌تواند راه را برای انجام یک آزمایش بسیار موثر و غیر تهاجمی در افرادی باز کند که با خطر متوسط تا بالای بیماری‌های قلبی روبرو هستند.

تشخیص بیماری قلبی
تشخیص بیماری قلبی

همچنین تمام داده‌های شرکت‌کنندگان از جمله هرگونه سابقه سیگار کشیدن، مصرف داروهایی برای درمان فشار خون بالا و حملات قلبی قبلی آن‌ها نیز در این تحقیق جمع‌آوری شده است.

این پیشرفت می‌تواند باعث شود که چشم‌پزشکان و سایر کارکنان بهداشتی غربالگری قلب و عروق را به راحتی و با استفاده از دوربین انجام دهند. (و بدون نیاز به آزمایش خون یا فشار خون)

پروفسور «آلیچا رودنیکا»، نویسنده اصلی این مطالعه به گاردین گفت: «این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند افراد را در عرض 60 ثانیه یا کمتر از میزان خطر خود مطلع کند». او در ادامه توضیح می‌دهد که اگر کسی متوجه شود که خطر بالایی او را تهدید می‌کند. می‌توان تجویز استاتین یا هر روش درمان دیگری را آغاز کرد.

مطالب پیشنهادی  مقررات هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا

بیماری‌های گردش خون از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های شریانی قلب، نارسایی قلبی و سکته مغزی، از جمله مهمترین دلایل مرگ‌و‌میر در سراسر جهان است. بیماری‌های قلبی عروقی به تنهایی شایع‌ترین علت مرگ و میر در جهان محسوب می‌شوند.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

ماده حافظه‌داری که صنعت رباتیک را متحول می‌کند

پ مهر 14 , 1401
ماده حافظه‌دار
//

شاید برای شما جالب باشد