اپراتورهای تلفن همراه ایران چه میزان سهم از بازار را در اختیار خود دارند

     تاریخ آخرین ویرایش :   16 آبان 1401       14 بازدید
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 آخرین وضعیت سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه ایران/ رشد همراه‌

ضریب نفوذ تلفن همراه و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه ایران چه میزان است؟

اپراتورهای تلفن همراه ایران و سهم بازار این اپراتورهای موضوعی بوده است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی به آن می پردازد.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – گزارش سهم بازار اپراتورهای ارتباطی کشور توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا شش ماهه نخست سالجاری ارائه و تنها همراه اول در نیمه نخست 1401 بدون ریزش سهم به کار خود ادامه داده است.

جدیدترین گزارش سازمان تنظیم چه شاخص هایی را بررسی کرده است

جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت بازار ارتباطات ثابت و سیار کشور صبح امروز منتشر شد. در همین زمینه تحلیل سگمنت‌های آماری آن خالی از لطف نیست. با توجه به پیشرانی بخش حوزه سیار، پرداختی نسبت به شاخص‌های کلان آن خواهیم داشت. این گزارش جایگاه هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه کشور از منظر «بازار رقابتی» شفاف می کند.
رگولاتور ارتباطی در این گزارش همچون دوره‌های پیشین، بازه زمانی سه ماهه مربوط به تابستان را گزارش کرده است.

ضریب نفوذ تلفن همراه چه میزان است

گزارش به شکل غیرمستقیم خط کشی بر وضعیت عملکرد اپراتورها دارد. در این گزارش ضریب نفوذ تلفن همراه حدود 170 درصد عنوان گردیده و  از فعالسازی نزدیک به 144 میلیون شماره همراه خبر می دهد.
اپراتور اول تلفن همراه توانسته است همچون سه ماهه نخست سالجاری  رشد 0.17 درصدی را ثبت نماید . این عملکرد در زمینه فعالسازی خطوط تلفن همراه بوده است. این گزارش حاکی از آن است که تا پایان شهریورماه 1401 به نسبت بهار امسال، به بیش از 76.8 میلیون مشترک فعال دست یابد.
اپراتور دوم تلفن همراه نیز در همین بازه زمانی با کاهش 0.26 درصدی در زمینه فعالسازی خطوط تلفن همراه مواجه گردیده است. مشترکین این اپراتور عدد 61.2 میلیون مشترک فعال را نشان می دهد. این تجربه ریزش در بهار سالجاری نسبت به زمستان 1400 نیز برای این اپراتور وجود داشت.

مطالب پیشنهادی  رقابت اندروید و آیفون

ریزش اپراتور سوم رایتل

اپراتور سوم تلفن همراه با وجود رشد سهم بازاری که در بهار امسال به ثبت رسانده بود، در تابستان کاهش 0.08 درصدی را نشان می دهد .این آمار نشانگر  5.4 میلیون مشترک می باشد.

به این ترتیب لازم به ذکر است که سهم بازار «همراه اول» از حوزه ارتباطات سیار اکنون 53.51 درصد، سهم «ایرانسل» در حال حاضر 42.68 درصد و «رایتل» نیز در اشتراک‌های فعال 3.8 درصد است.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

حمله حرارتی چیست و چگونه می تواند به اطلاعات شما آسیب بزند.

د آبان 16 , 1401
حمله حرارتی
//

شاید برای شما جالب باشد