تولید هواپیماهای جنگی با استفاده از فناوری سه بعدی

     تاریخ آخرین ویرایش :   9 آذر 1401       9 بازدید
تولید هواپیماهای جنگی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چین از فناوری پرینت سه‌بعدی در تولید هواپیماهای جنگی استفاده می‌کند

تولید هواپیماهای جنگی با استفاده از فناوری سه بعدی در چین که در نهایت هواپیماهای جنگی سبک‌تر و کارآمدتری با هزینه کمتر تولید خواهد شد.

به گزارش گلوبال تایمز، چین فناوری پرینت سه بعدی را به گونه‌ای می باشد که بتواند از آن برای ساخت هواپیماهای جنگی استفاده کند.

استفاده از چاپ سه بعدی برای توسعه هواپیماهای جنگی

دکتر «لی شیائودان»، از اعضای مؤسسه تحقیقات صنایع هواپیماسازی شن یانگ می باشد. او می‌گوید: «ما از فناوری پرینت سه بعدی در سطح مهندسی مقیاس بزرگ از جمله هواپیما استفاده می‌کنیم و می‌خواهیم در این حوزه پیشرو باشیم.»

با استفاده از تکنیک‌های جدید و امروزی، چین قصد دارد هواپیماهایی با استحکام تولید نماید. این فناوری ضمن آنکه عمری طولانی دارد، هزینه تولید پایینی برای آنها صرف می شود. در نهایت تولید آنها نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می شود.

روش‌های ساخت مرسوم و سنتی هواپیماهای جنگی، معایب خاص خودش را دارد. پرینت سه بعدی می‌تواند ساختاری یکپارچه و مستحکم ایجاد کند که مشکلات قبلی تولید سنتی را نداشته باشد.

مطالب پیشنهادی  محافظت از اطلاعات شخصی در موبایل

علاوه بر این، در فرآیند تولید براساس چاپ سه بعدی، هیچ ماده‌ای هدر نمی‌رود. با این فناوری قطعات سبک‌تر و سریع‌تر تولید می‌شوند.  درنهایت نیز باعث می‌شود هواپیمای تولید شده وزن کمتری داشته باشد.

صنعت تولید با پرینت سه بعدی، رو به رشد است. استفاده از چاپ سه بعدی در ساخت هواپیما بین کاربران این فناوری از جمله شرکت هواپیماسازی شن یانگ و سایر هواپیماسازان چینی بسیار محبوب شده است. اگرچه ممکن است استفاده از این تکنولوژی، انقلابی در صنعت چاپ سه بعدی به نظر برسد، اما باید توجه داشت که سازندگان دیگری در حوزه تولید هواپیما قبلاً از آن استفاده کرده‌اند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

شارژدهی شیائومی 13 بالاتر از آیفون 14

چ آذر 9 , 1401
شارژدهی شیائومی 13
//

شاید برای شما جالب باشد