ربات انسان نما اطلس بوستون داینامیکس + ویدئو

     تاریخ آخرین ویرایش :   14 اسفند 1401       36 بازدید
ربات انسان نما
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ربات انسان نما اطلس بوستون داینامیکس + ویدئو

سرویس اخبار تکنولوژی – ربات انسان نما دارای سیستم‌های هیدرولیک متحرک فشرده و باتری سفارشی می باشد. همچنین دارای 28 مفصل، قد 1.5 متر (4.9 فوت) و وزن 89 کیلوگرم (196.2 پوند) است.  این ربات می تواند با سرعت 2.5 متر بر ثانیه (5.5 مایل در ساعت) راه برود.
علاقه مندان به دانش رباتیک، با ربات انسان نمای اطلس شرکت Boston Dynamics که در یوتیوب و در آگهی‌های تبلیغاتی، حرکات خارق‌العاده آکروباتیک انجام می دهد ، آشنا هستند. اما تلاش دانشمندان ایجاد شبهت حداکثری سیستم این ربات با انسان می باشد. به همین دلیل این شرکت به توسعه قابلیت های خود ادامه داد. قابلیت هایی که به وضوح  در ویدئوی این ربات می توان دید.به گزارش ایتنا، اسکات کویندرسما، سرپرست تیم اطلس در بوستون داینامیکس، گفت: “ما فقط به این فکر نمی کنیم که چگونه ربات را به صورت پویا در محیط خود حرکت دهیم، مانند آنچه در پارکور و رقص انجام دادیم.حالا دیگر ما به این فکر می‌کنیم که چگونه ربات باید بتواند اشیاء موجود در محیط خود را درک کند و در عین حال سطح عملکرد بالایی که از ربات‌های اطلس انتظار داریم را حفظ کند.اطلس یک پلتفرم تحقیقاتی است و برخلاف بازوی روباتی Spot و Stretch Boston Dynamics برای خرید در دسترس نیست. این ربات از سیستم‌های هیدرولیک متحرک  و باتری سفارشی استفاده می کند. همچنین دارای 28 مفصل، قد 1.5 متر (4.9 فوت) و وزن 89 کیلوگرم (196.2 پوند) است. اطلس با سرعت 2.5 متر بر ثانیه (5.5 مایل در ساعت) راه می رود.

تماشا این ویدئو :

 شرکت بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس  شرکتی آمریکایی در زمینه تولید ربات است. این شرکت تولید ربات‌های متنوع که می‌توانند در صنعت و امور نظامی استفاده شوند را در کارنامه کاری خود دارد.

مطالب پیشنهادی  رقابت اندروید و آیفون

بوستون داینامیکس شرکتی است که طراحی و ساخت روبات سگ بزرگ(روبات چهارپایی که برای ارتش ایالات متحده طراحی شد) و توسعه DI-Guy (پروژه نرم‌افزاری برای شبیه‌سازی انسان واقعی) را انجام داده است.

تاریخچه شرکت بوستون داینامیکس

بوستون داینامیکس یک شرکت مهندسی ساخت ربات است که در سال ۱۹۹۲ به عنوان موسسه تکنولوژی ماساچوست تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرد. امروزه بوستون داینامیکس را بیشتر به دلیل ربات‌های کوهنوردش می‌شناسیم که اکثراً فیلم آنها در یوتیوب منتشر شده است. یا ربات‌هایی را از این شرکت مشاهده می‌کنیم که تلاش می‌کنند تعادل خود را روی یخ حفظ کنند.

آغاز به کار شرکت بوستون داینامیکس

موسس این شرکت مارک رایبرت (Marc Raibert) است که از دهه ۸۰ میلادی بر روی ساخت و توسعه ربات‌ها کار می‌کنند. وی در سال ۱۹۸۶ توانست رباتی با یک پا بسازد که می‌توانست تعادل خود را بعد از پرش حفظ کند. این دستاورد گام بزرگی در جهت پیشرفت وی در زمینه ساخت ربات و همچنین در صنعت رباتیک رقم محسوب می‌شد. با تأسیس شرکت بوستون داینامیکس سایر ایده‌های ساخت ربات نیز توسط مارک رایبرت نیز عملی شد. درواقع این شرکت در سال ۱۹۹۲ زمانی که مارک رایبرت در آزمایشگاه دانشگاه MIT کار می‌کرد تاسیس شد و عده‌ای از کارشناسان این عرصه بدین وسیله گرد هم آمدند و فعالیت خود را در زمینه ساخت ربات آغاز کردند. چندی بعد هم در سال ۱۹۹۵ این شرکت خود را به‌طور کامل از دانشگاه جدا کرد.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

کاهش پرتوهای خورشیدی از طریق نصب آینه‌ای عظیم برای بازتاب نور خورشید

ی اسفند 14 , 1401
کاهش پرتوهای خورشیدی
//

شاید برای شما جالب باشد