انتشار سیستم‌عامل iOS 17 احتمالاً با عدم پشتیبانی از  آیفون X و آیفون ۸ همراه خواهد بود

     تاریخ آخرین ویرایش :   16 فروردین 1402       110 بازدید
سیستم‌عامل iOS 17
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

افشاگری خوش‌سابقه می‌گوید اپل با انتشار iOS 17 به پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون ۸ و آیفون X پایان می‌دهد. این دو گوشی در سال ۲۰۱۷ عرضه شدند.

انتشار سیستم‌عامل iOS 17 احتمالاً با عدم پشتیبانی از  آیفون X و آیفون ۸ همراه خواهد بود. شایعه‌ای جدید اعلام می‌کند سیستم‌‌عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 با اکثر دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی A11 Bionic و مدل‌های قدیمی‌تر ناسازگار خواهد بود.

سرویس اخبار تکنولوژی – به‌گفته‌ی منبعی آگاه که سابقه‌ی درخشانی در افشای جزئیات به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اپل دارد، این شرکت با انتشار iOS 17 و iPadOS 17 به پشتیبانی از آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، آیفون ۱۰، نسل اول آیپد پرو ۹٫۷ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی و نسل پنجم آیپد پایان می‌دهد. دستگاه‌های یادشده در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شدند.

شایعه‌ای جدید اعلام می‌کند سیستم‌‌عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 با اکثر دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌ی A11 Bionic و مدل‌های قدیمی‌تر ناسازگار خواهد بود. تنها موارد استثنا، نسل ششم و هفتم آیپد با پردازنده‌ی A10 Fusion و نسل دوم آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی با پردازنده‌ی A10X Fusion است.

آیفون و آیپدهای مجهز به پردازنده‌های A5 تا A11 در‌معرض آسیب‌پذیری امنیتی بوت‌رام هستند که اپل توانایی برطرف‌کردن آن را ندارد؛ چون آسیب‌پذیری بوت‌رام را نمی‌توان با به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع کرد. همین آسیب‌پذیری امکان جیل‌بریک دستگاه‌های یادشده را فراهم کرده است.


مقاله‌های مرتبط با انتشار سیستم‌عامل iOS 17

سال گذشته، اپل با انتشار iOS 16 به پشتیبانی از آیفون ۷ و گوشی‌های قدیمی‌تر پایان داد. پایان پشتیبانی از آیفون ۸ با iOS 17 اتفاقی قابل‌انتظار است؛ اما کمتر کسی تصور می‌کرد که اپل بخواهد پشتیبانی از آیفون ۱۰ را نیز به‌اتمام برساند. البته این ادعا فعلاً در حد حدس‌و‌گمان است.

مطالب پیشنهادی  عملیات اکتشاف با هوش مصنوعی

ناگفته نماند سیستم‌عامل iOS 17 اپل ۱۵ خرداد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان رونمایی می‌شود.

اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

اختلال اینترنت و قطعی های آن به زیان همه شرکت‌های فاوا

چ فروردین 16 , 1402
اختلالات اینترنت
//

شاید برای شما جالب باشد