سرویس تماس تصویری اپراتورهای همراه

     تاریخ آخرین ویرایش :   28 خرداد 1402       18 بازدید
سرویس تماس تصویری
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قابلیت سرویس تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شد؟

سرویس تماس تصویری اپراتورهای همراه در حال گذراندن دوره آزمایشی خود است. به تازگی برخی کاربران ازدریافت پیامکی مبنی بر اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیم کارت تلفن همراه خود خبر می دهند.

سرویس اخبار ارتباطات– برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه چندی است که در حال گذراندن دوره آزمایشی خود می باشد. به تازگی برخی کاربران ازدریافت پیامکی مبنی بر اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیم کارت تلفن همراه خود خبر می دهند.
برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه طی سال های گذشته به دلایل گوناگون متوقف شد. اما مدتی است بار دیگر مورد توجه قرار گرفته. به گونه ای که مسوولان این حوزه سال گذشته خبر جدیدی از راه اندازی دوباره آن اعلام کردند.
وزیر ارتباطات چندی پیش هم در این زمینه به ایسنا اعلام کرد برای راه‌اندازی این سرویس، نیازمند همراهی تولیدکنندگان گوشی هم هستند. بعضی از تولیدکنندگان گوشی باید این قابلیت را  برروی گوشی‌هایی که در ایران موجود است فعال کنند. این سرویس برروی برخی گوشی‌ها توسط یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه‌اندازی شده است. همچنین با تولیدکنندگان گوشی هم در حال رایزنی هستند.

تعرفه تماس صوتی

با گذشت زمان اندکی بررسی ها نشان داد که این قابلیت پس از گذراندن دوره آموزشی برای برخی از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه که دارای گوشی های هواوی و شیائومی هستند فعال شده و هر کاربری می تواند از آن استفاده کند. در همین رابطه به تازگی برخی از مشترکان دارای گوشی های سامسونگ هم پیامکی را جهت راه اندازی این سرویس دریافت کرده اند.
در این پیام گفته شده سرویس تماس صوتی بر بستر نسل چهارم (VoLTE) جهت تجربه مکالمه با بهترین کیفیت صدا و سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم (ViLTE) بدون مصرف اینترنت برای کاربران فعال شده است. تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری به ازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است و کاربران  جهت استفاده از این دو سرویس، از پشتیبانی تلفن همراه و اعمال تنظیمات در گوشی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین انجام تنظیمات و اطلاعات بیشتر از طریق تماس با ۹۹۹۰ یا مراجعه به https://mci.ir/volte-vilte  و غیرفعال سازی سرویس با *۱۰*۲۴۳۲# انجام می شود.
طبق اطلاعات سایت همراه اول برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE  و سیم کارت هر دو مشترک سیم‌کارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.
مطالب پیشنهادی  دلایل بیماری آلزایمر و کاهش حافظه

تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری

علاوه بر موارد گفته می شود باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد. کاربران برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار توسط برقرار کننده و دریافت کننده تماس ندارند. تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است.
گفتنی است موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه برای اولین بار چند سال  توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد. این موضوع پس از مدتی  به دلیل برخی مخالفت‌ها متوقف شد.
در ارتباط با فعالیت‌های اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همان‌طور که در دولت‌های گذشته هم بر آن تاکید شد، بحث فرهنگ‌سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تاکید شده بود. در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل این که اطلاعات دقیقی درباره‌ی نحوه برقراری تماس‌های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی‌هایی شوند.
اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود. برای مکالمه با سیم‌کارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند.
منبع: ایسنا

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

ربات تایدی بوت خانه را مرتب می‌کند

ی خرداد 28 , 1402
ربات تایدی‌ بوت
//

شاید برای شما جالب باشد