تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل در گزارش IBM

     تاریخ آخرین ویرایش :   1 شهریور 1402       32 بازدید
تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

IBM: تا سه سال آینده 40 درصد نیروی کار به‌خاطر هوش مصنوعی باید مهارت‌های جدید یاد بگیرند

تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل در گزارش IBM بررسی شد. شرکت IBM می‌گوید طی سه سال آینده، ۴۰ درصد نیروی کار به‌دلیل گسترش هوش مصنوعی مجبور هستند مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند.

سرویس اخبار فناوری شرکت IBM می‌گوید طی سه سال آینده، ۴۰ درصد نیروی کار به‌دلیل گسترش هوش مصنوعی مجبورند مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند. این شرکت معتقد است هوش مصنوعی جایگزین افراد نمی‌شود، اما اگر کسی کار نکند و مهارت‌های جدیدی نیاموزد، با حضور گسترده‌تر هوش مصنوعی، کار خود را از دست می‌دهد.

براساس مطالعه انجام‌شده از سوی شرکت IBM، هوش مصنوعی مولد تأثیر زیادی بر بازار کار جهانی خواهد داشت و طی سه سال آینده، حدود ۴۰ درصد از پرسنل شرکت‌ها و سازمان‌ها مجبورند مهارت‌های جدیدی بیاموزند. در مطالعه انجام‌شده توسط این شرکت، ۸۷ درصد مدیران به این موضوع اشاره کرده بودند که انتظار دارند کارمندانشان خود را ارتقا دهند.

در مطالعه انجام‌شده توسط IBM حدود ۳۰۰۰ مدیر از ۲۸ کشور و ۲۱ هزار کارمند از ۲۱ کشور شرکت کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهد از هر ۱۰ نفر نیروی کار، ۴ نفر آن‌ها نیاز به یادگیری مهارت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و اتوماسیون دارند.

۴۰ درصد کارمندان باید مهارت‌های جدید بیاموزند تا بیکار نشوند

با وجودی که انتظار می‌رود با گسترش هوش مصنوعی، کارمندان در همه سطوح تحت تأثیر قرار گیرند، برخی مشاغل بیشترین تأثیر را از این موضوع دریافت می‌کنند. برای مثال، پرسنلی که در سطح کارهای اجرایی و موقعیت‌های نسبتاً ضعیف‌تر شرکت‌ها فعالیت‌‌ می‌کنند، لازم است خود را با فناوری جدید همگام کنند. این بررسی نشان می‌دهد ۷۷ درصد کارگران مجبورند با فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و اتوماسیون در خطوط تولید همگام شوند. این درحالی است که حدود ۲۲ درصد رده‌های شغلی در سطح مدیریت ارشد سازمان تحت تأثیر گسترش هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

مطالب پیشنهادی  روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

طبق یک مطالعه‌ انجام‌شده در ماه مارس، هوش مصنوعی مولد می‌تواند بر ۳۰۰ میلیون شغل در سراسر جهان تأثیر بگذارد. حال تحقیقات IBM‌ می‌گوید پرسنل باید همگام با فناوری‌های جدید خود را به‌روز کنند.

منبع خبر تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل دیجیاتو

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

عرضه آیفون 15 احتمالا کمی دیرتر

چ شهریور 1 , 1402
عرضه آیفون 15
//

شاید برای شما جالب باشد