اعتیاد به بازی های آنلاین در کودکان

     تاریخ آخرین ویرایش :   17 آبان 1402       39 بازدید
اعتیاد به بازی های آنلاین
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مراقبت خانواده ها ضرورتی انکارناپذیر برای جلوگیری از عوارض بازی های رایانه ای است

اعتیاد به بازی های آنلاین در کودکان علاوه بر جدایی فرزندان از خانواده و ایجاد اعتیاد اینترنتی تبعات دیگری نیز خواهد داشت. از جمله آن را می‌توان به تبعات روحی و جسمی برای فرزندان اشاره کرد.

سرویس اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – رییس پلیس فتای البرز به خانواده ها در زمینه خطرات اعتیاد به بازی های رایانه ای هشدار داد و از آنها خواست این رویه غیر اصولی را کنترل و مدیریت کنند.
سرهنگ “رسول جلیلیان” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استفاده طولانی مدت از این بازی‌ها علاوه بر جدایی فرزندان از خانواده و ایجاد اعتیاد اینترنتی، می‌تواند تبعات روحی و جسمی عدیده‌ای را برای فرزندان به‌وجود آورد.
وی اضافه کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزارهای کنترلی، نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشند.
جلیلیان گفت: استفاده بی رویه از بازی های رایانه ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی یا روانی و افت عملکرد تحصیلی دانش آموزان خواهد شد و خانواده ها باید برای جایگزین کردن بازی های فکری ، سرگرم کردن خود با دوستان و خانواده، کاهش زمان بیداری و زود خوابیدن و محدود کردن زمان استفاده از بازی را برای کاهش استفاده از بازی های رایانه ای مد نظر قراردهند.

اختلالات جسمی و روحی

به گزارش خبر ICTاز ایستنا – جلیلیان گفت: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها می شود و والدین باید روابط عاطفی خوبی با فرزندان ایجاد کنند تا از حوادث احتمالی در این فضا پیشگیری شود.
وی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است؛ اما خانواده ها نیز با افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبری، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.
جلیلیان افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان بوده اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است.
رییس پلیس فتای البرز بیان کرد : همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.
مطالب پیشنهادی  دلایل بیماری آلزایمر و کاهش حافظه

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

آینده سرمایه گذاری در متاورس !

چ آبان 17 , 1402
آینده سرمایه گذاری در متاورس
//

شاید برای شما جالب باشد