ایمنی آنلاین کودکان و نوجوانان

     تاریخ آخرین ویرایش :   21 آبان 1402       10 بازدید
ایمنی آنلاین کودکان
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رگولاتور انگلیس روی ایمنی آنلاین کودکان متمرکز می‌شود

ایمنی آنلاین کودکان موضوع مهمی می باشد. به همین خاطر آفکام، به‌عنوان تنظیم‌کننده رسمی ایمنی آنلاین بریتانیا، اولین دوره مشاوره خود را اجرا کرده است. آنها بر روی یکی از کم بحث‌برانگیزترین عناصر نقش خود یعنی حفاظت از کودکان در فضای آنلاین، تمرکز کرده اند.

سرویساخبار فناوری اطلاعات– رگولاتور انگلیس، آفکام، به‌عنوان تنظیم‌کننده رسمی ایمنی آنلاین بریتانیا، اولین دوره مشاوره خود را اجرا کرده و بر روی یکی از کم بحث‌برانگیزترین عناصر نقش خود یعنی حفاظت از کودکان در فضای آنلاین، تمرکز کرده است.
به گزارش خبر ICT  از  گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس قانون ایمنی آنلاین که دو هفته پیش به قانون تبدیل شد، به رگولاتور مخابرات بریتانیا اختیارات جدیدی اعطا شد. از نظر فنی، این شرکت حق دارد جریمه‌های سنگین و سایر تحریم‌ها را برای غولها و شرکت‌های فناوری بزرگ، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره که از کنترل محتوای آنلاین مضر و بالقوه در سایت‌های خود ناتوان هستند، صادر کند.
اما قبل از رسیدن به آن مرحله، کارهای زیادی باید انجام شود. آفکام مسئول انتشار مجموعه ای از مشاوره ها در مورد عناصر مختلف قانون به عنوان بخشی از رویکرد مرحله ای برای اجرای کامل آن است. اولین جلسه، مشاوره ای برای محافظت از مردم در برابر آسیب های غیرقانونی آنلاین، روز پنجشنبه راه اندازی شد.

تقاضای آفکام از صنعت

به عنوان بخشی از این مشاوره، آفکام پیش‌نویس کدها و دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده است که اساس کدها، فهرست آسیب‌های غیرقانونی را تشکیل می‌دهند که قرار است در پایان سال آینده اجرایی شوند.
آفکام از صنعت و طیف وسیعی از کارشناسان می‌خواهد تا در مورد اسناد نظر بدهند تا به آن کمک کنند تا نسخه نهایی را که قصد دارد در پاییز 2024 منتشر کند تکمیل کند. سپس خدمات مرتبط سه ماه فرصت خواهند داشت تا ارزیابی‌های ریسک خود را انجام دهند، در حالی که کدها از بین می‌روند.
آفکام گفت: پس از اجرایی شدن این کدها، ما می توانیم اجرای این سیاست ها را آغاز کنیم. اساساً، آفکام می‌تواند از ابتدای سال 2025 ابزار نظارتی ایمنی آنلاین جدید خود را استفاده کند.
در همین حال، آفکام همچنین فاز دوم این فرآیند را آغاز می کند. این فرآیند به عنوان «وظایف ایمنی کودکان و پورنوگرافی» طبقه‌بندی می‌شود، پیش از پایان سال جاری آغاز می‌کند. به طور خاص، این روند می‌گوید راهنمایی‌هایی در مورد اینکه چگونه سایت‌های بزرگسالان باید از وظایف خود برای اطمینان از عدم دسترسی
کودکان به محتوای مستهجن پیروی کنند، با مشاوره دیگری در مورد حمایت‌های اضافی برای کودکان در رابطه با محتوایی که خودکشی، خودآزاری، اختلالات خوردن، مزاحمت سایبری و مواردی از این قبیل را ترویج می‌کند، ارائه خواهد کرد. همه این دستورالعمل های اجرایی در بهار 2024 اجرایی میشوند.

پیش‌نویس قوانین آفکام

پیش‌نویس قوانین آفکام پیشنهاد می‌کند که خدمات بزرگ‌تر و پرخطر، احتمالاً مانند اینستاگرام، تیک‌تاک، اسنپ‌چت و غیره، باید به‌طور پیش‌فرض از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها در مورد نحوه تماس با کودکان پیروی کنند. به عنوان مثال، نباید لیستی از دوستان پیشنهادی به آنها ارائه شود یا در لیست اتصالات سایر کاربران قابل مشاهده باشند. همچنین نباید از طریق پیام مستقیم توسط حسابی خارج از لیست اتصال خودشان قابل تماس باشند. یا نباید اطلاعات موقعیت مکانی قابل مشاهده را داشته باشند.
همچنین پیشنهادهایی برای مقابله با کلاهبرداری و تروریسم توسط پلتفرم‌های بزرگ فناوری وجود دارد. برای مثال استفاده از شناسایی خودکار کلمات کلیدی و شفافیت در تأیید حساب و به طور گسترده‌تر، فهرست اصلی اقداماتی که سرویس‌ها می‌توانند برای کاهش خطر همه موارد اتخاذ کنند. در این سیاست شفاف سازی و گسترش میابد. انواع آسیب های غیرقانونی این لیست شامل درج نام یک فرد پاسخگو، گزارش گیری و مسدود کردن آسان و تست های ایمنی برای الگوریتم های توصیه کننده محتوا را در بر میگرد.
مطالب پیشنهادی  روبوتاکسی تسلا در 8 اوت معرفی خواهد شد

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

استفاده زنان از هوش مصنوعی چرا کمتر از مردان است

ی آبان 21 , 1402
استفاده زنان از هوش مصنوعی
//

شاید برای شما جالب باشد