جایگزین گوشی هوشمند دستگاهی با قابلیت‌های هوش مصنوعی

     تاریخ آخرین ویرایش :   20 آبان 1402       109 بازدید
جایگزین گوشی هوشمند
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دستگاه Ai Pin با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد؛ گجتی که می‌خواهد جایگزین گوشی هوشمند شود [تماشا کنید]

جایگزین گوشی هوشمند دستگاهی با قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد شد. Ai Pin یک دستگاه مکعبی‌شکل نسبتاً کوچک می باشدکه از آن به‌عنوان جایگزین پوشیدنی و بدون نمایشگر گوشی‌های هوشمند یاد می شود.

سرویس اخبار تکنولوژی – یک استارتاپ مستقر در سان‌فرانسیسکو به نام Humane از اولین محصول خود با نام AI Pin رونمایی کرد. از این دستگاه که در ادامه مشخصات آن را مرور خواهیم کرد. تاکنون گزارش‌های مختلفی منتشر گشته و از آن به‌عنوان یک گوشی هوشمند بدون نمایشگر و البته پوشیدنی یاد می شود.

به گزارش خبر ICT از دیجیاتو AI Pin یک دستگاه مکعبی‌شکل نسبتاً کوچک است. این دستگاه به‌طور مغناطیسی به لباس شما می‌چسبد. ازجمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به گرفتن عکس‌های 13 مگاپیکسلی (امکان ضبط ویدیو در آینده فراهم خواهد شد) و ارسال پیام‌های متنی اشاره کرد. همچنین AI Pin همراه با یک دستیار مجازی هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری مایکروسافت و OpenAI ارائه می‌شود.

با این دستگاه صحبت کنید

با وجود پشتیبانی از هوش مصنوعی، می‌توانید با Ai Pin صحبت کنید.  سپس این دستگاه از طریق میکروفون داخلی خود پیام صوتی شما را بررسی می‌کند. در نهایت چیزی که به‌دنبال آن هستید، به‌سرعت پیدا می‌کند. علاوه‌براین، با کمک صدای خود می‌توانید از طریق Ai Pin پیام‌های متنی بنویسید. همچنین عملکرد دیگری با نام Catch Me Up «صداهای موجود در صندوق ورودی شما را مرتب می‌کند».

مطالب پیشنهادی  افزایش عمر باتری ساعت هوشمند

از دیگر مشخصات قابل‌توجه آن می‌توان به اسپیکر داخلی اشاره کرد که Humane از آن به‌عنوان «اسپیکر شخصی» یاد می‌کند. همچنین AI Pin از بلوتوث پشتیبانی می‌کند تا بتوانید آن را برای گوشی‌دادن به موسیقی‌های موردعلاقه خود به هدفون‌های دارای بلوتوث متصل کنید.

شرکت Humane برای ارائه تجربیات موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی در دستگاه خود با سرویس پخش موسیقی Tidal همکاری کرده است و سیستم عکاسی مجهز به هوش مصنوعی آن نیز به شما کمک خواهد کرد تا خاطرات مهم خود را ثبت کنید و به یاد بیاورید. Ai Pin همچنین می‌تواند به‌عنوان مترجم زبان خارجی شما عمل کند.

پروژکتور داخلی به جای نمایشگر

همان‌طور که گفتیم، این دستگاه فاقد نمایشگر است، اما Humane با ارائه یک پروژکتور داخلی که می‌تواند اطلاعات را با رنگ سبز روی سطوح مختلفی نشان دهد، تا حدی تلاش کرده است تا عدم وجود نمایشگر را جبران کند. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به «Trust Light» اشاره کرد که باعث می‌شود هنگام ضبط‌کردن ویدیو یا صدا و گرفتن عکس یک چراغ زرد‌رنگ چشمک بزند تا به شما و اطرافیانتان درباره این عملکرد اطلاع‌رسانی کند.

Humane همچنین برای دستگاه خود یک سیستم‌عامل اختصاصی با نام Cosmos توسعه داده است که هیچ برنامه‌ای ندارد اما طبق ادعای شرکت سازنده، «فناوری‌های هوشمند را با تعامل بصری و امنیت پیشرفته» ترکیب می‌کند.

درنهایت Ai Pin در سه رنگ Eclipse ،Equinox و Lunar و همراه با یک پردازنده نامشخص از کوالکام عرضه می‌شود و وزن آن 34 گرم است. قیمت این دستگاه (همان‌طور که روز گذشته فاش شده بود) 699 دلار است که البته یک اشتراک ماهانه 24 دلاری نیز باید برای آن خریداری کرد. Ai Pin از اوایل سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد و پیش‌خرید آن از 16 نوامبر (25 آبان‌ماه) آغاز می‌شود.

مطالب پیشنهادی  عینک شنای هوشمند فرم

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

ایمنی آنلاین کودکان و نوجوانان

ش آبان 20 , 1402
ایمنی آنلاین کودکان
//

شاید برای شما جالب باشد