اپلیکیشن برای افراد کم‌بینا و نابینا

     تاریخ آخرین ویرایش :   21 آذر 1402       43 بازدید
اپلیکیشن برای افراد کم‌بینا و نابینا
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اپلیکیشن Seeing AI برای کمک به کاربران کم‌بینا و نابینا به اندروید می‌آید

اپلیکیشن برای افراد کم‌بینا و نابینا به اندروید می آید. مایکروسافت می‌گوید این اپ اندرویدی از آخرین پیشرفت‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند و دارای ویژگی‌های مشابه نسخه iOS آن است.

سرویس اخبار فناوری اطلاعات – اپلیکیشن Seeing AI مایکروسافت برای اولین بار در دستگاه‌های اندرویدی در دسترس گرفته است. می‌توانید آن را از Google Play Store دانلود کنید (https://www.seeingai.com/Android). هدف این اپلیکیشن رایگان کمک به نابینایان و کم‌بینایان برای درک بیشتر دنیای اطرافشان با کمک دوربین گوشی‌های هوشمند و روایت مبتنی بر هوش مصنوعی است.

مایکروسافت می‌گوید این اپ اندرویدی از آخرین پیشرفت‌های این شرکت در زمینه هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند و دارای ویژگی‌های مشابه نسخه iOS آن (https://www.seeingai.com/iOS) است. با توجه به اینکه بیش از 3 میلیارد کاربر اندروید در سراسر جهان وجود دارد، این اپ می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد کمک کند.

به گزارش خبر ICT از ایتنا جدیدترین قابلیت‌های Seeing AI با توجه به نظرات کاربران ساخته شده است. مایکروسافت می‌گوید که این اپ اکنون توصیف‌های دقیق‌تری از تصاویر ارائه می‌دهد. به طور پیش‌فرض، Seeing AI خلاصه‌ای از آنچه را که یک عکس نشان می‌دهد ارائه می‌کند. هنگامی که کاربر روی آیکن «اطلاعات بیشتر» بزند، این اپ توضیحات بسیار عمیق‌تری از تصویر ایجاد می‌کند. اگر انگشت خود را روی صفحه حرکت دهید این اپ می‌تواند مکان اشیاء مختلف را به شما بگوید. عکس‌ها را می‌توان از اپ‌های دیگر نیز به آن وارد کرد.

مطالب پیشنهادی  ایجاد تصاویر با Imagen 2

امکان پرسیدن سؤالات در مورد یک سند

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که مایکروسافت اخیراً با استفاده از نظرات کاربران ارائه کرده است امکان پرسیدن سؤالات در مورد یک سند است. پس از اسکن یک سند، می‌توانید از Seeing AI سوالاتی در مورد مواردی مانند آیتم‌های منو یا قیمت یک آیتم در یک صورتحساب بپرسید. همچنین می‌توانید از آن بخواهید مقاله‌ای را که اسکن کرده‌اید خلاصه‌سازی کند. این اپ یک راهنمای صوتی را در مورد نحوه اسکن صفحه چاپ شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Seeing AI به روش‌های مختلفی کاربران را قادر می‌سازد تا با گرفتن دوربین یا عکس گرفتن از چیزی، دنیای اطراف خود را بیابند. به عنوان مثال، این اپ به محض اینکه دوربین آن متن کوتاهی را ببیند شروع به خواندن آن می‌کند. Seeing AI می‌تواند بارکدها را اسکن کند و اطلاعات محصول مانند نام و جزئیات بسته‌بندی را در صورت موجود بودن ارائه دهد، که می‌تواند به ویژه در مورد درمان دارویی مفید باشد.

علاوه بر این، این اپ می‌تواند به شناسایی افراد (و حالات چهره آنها)، ارز، رنگ‌ها و روشنایی کمک کند. همچنین می‌تواند متن دست‌نویس را به برخی از زبان‌ها بخواند.

Seeing AI در روز جهانی افراد دارای معلولیت برای اندروید عرضه می‌شود. این برنامه اکنون به 18 زبان در دسترس است: چک، دانمارکی، هلندی، انگلیسی، فنلاندی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، مجارستانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، نروژی، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی، سوئدی و ترکی. مایکروسافت قصد دارد این تعداد را در سال 2024 به 36 زبان افزایش دهد.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

سرعت اینترنت در جهان چگونه است

س آذر 21 , 1402
سرعت اینترنت در جهان
//

شاید برای شما جالب باشد