سرعت اینترنت در جهان چگونه است

     تاریخ آخرین ویرایش :   22 آذر 1402       26 بازدید
سرعت اینترنت در جهان
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وضعیت امنیت و سرعت اینترنت در جهان چگونه است؟

سرویس اخبار ارتباطات – به طور کلی، سرعت و کیفیت اینترنت در جهان در حال افزایش است. بر اساس گزارش اسپیدتست، میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه سپتامبر 2023 از 43.19 مگابیت بر ثانیه به 47.82 مگابیت بر ثانیه رسید همچنین میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از 82.76 مگابیت بر ثانیه به 85.31 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. این نشان دهنده افزایش میانگین اینترنت ثابت و همراه در جهان است.

به گزارش خبر ICT از ایتنا شیلی (248 مگابیت بر ثانیه)، هنگ کنگ (263.7 مگابیت بر ثانیه) و سنگاپور (264 مگابیت بر ثانیه) صدرنشینان اینترنت ثابت در جهان می باشند. دیگر کشورهای جهان از نظر سرعت اینترنت ثابت عبارتند از: ایران (13.3 مگابیت بر ثانیه)، تایلند (219 مگابیت بر ثانیه)، رومانی (191 مگابیت بر ثانیه) و دانمارک (206 مگابیت بر ثانیه).

امنیت اینترنت هم یک موضوع مهم است که باید در نظر گرفته شود. برخی از عواملی که بر امنیت اینترنت تأثیر می‌گذارند عبارتند از: سیاست‌های دولتی، قوانین حفظ حریم خصوصی، فیلترینگ و سانسور، هکرها و ویروس‌ها، رمزنگاری و پروتکل‌های امن و آگاهی و آموزش کاربران. 

بهترین کشورهای جهان از نظر امنیت اینترنت

بر اساس این شاخص‌ها، بهترین کشورهای جهان از نظر امنیت اینترنت عبارتند از: آمریکا (99.76 از 100)، انگلیس (99.54 از 100)، استرالیا (99.32 از 100)، فرانسه (99.02 از 100) و کانادا (98.52 از 100)

مطالب پیشنهادی  تراشه های مغزی

شاید با مقایسه‌ای ساده بتوان گفت از نظر چالش سرعت و کیفیت اینترنت در جهان در این چالش، علیرغم ظرفیت‌های بالای دانشی علمی کشور، در موقعیت جهانی مناسبی قرار نداریم. در حالی که سرعت بالا، کیفیت و امنیت اینترنت و دسترسی راحت به آن نیاز مبرم روز مردم و کسب و کار های نوین است.

مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد شاید زمانی قابل حل خواهند بود که در وهله اول بستر زیر ساختی ارتباطات به‌صورت یکپارچه حل شود. که طرح توسعه  شبکه فیبر کشور در این راستا در حال انجام است. با توجه به اینکه  که حدود 30 درصد هزینه این پروژه توسط منابع دولتی تامین می‌شود و بدیهی است مابقی باید توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شود و منطقا بخش خصوصی بدون کسب درآمد معقول قادر به انجام چنین کاری نیست.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

ویژگی امنیتی جدید آیفون برای گوشی‌های دزدیده شده

چ آذر 22 , 1402
ویژگی امنیتی جدید آیفون
//

شاید برای شما جالب باشد