عملیات اکتشاف با هوش مصنوعی

     تاریخ آخرین ویرایش :   9 اسفند 1402       14 بازدید
عملیات اکتشاف با هوش مصنوعی
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هوش مصنوعی وارد دنیای اکتشاف درون زمین می‌شود

عملیات اکتشاف با هوش مصنوعی به کارآمدتر شدن و کم‌هزینه‌تر شدن فرآیند حفاری توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، مثل Exodigo کمک شایانی می‌کند.
سرویس اخبار تکنولوژی – بیش از 20 میلیون مایل خط لوله، کابل و سیم مدفون، تنها در ایالات متحده وجود دارد و شرکت‌ها سالانه بیش از 30 میلیارد دلار هزینه به دلیل آسیب به زیرساخت ها متحمل می‌شوند. فناوری جدید متکی بر هوش مصنوعی می‌تواند از این همه هزینه جلوگیری کند.
توانایی هوش مصنوعی در گرفتن نقشه از “زیرزمین” دنیای حفاری و اکتشاف را متحول کرده است. این توانایی به کارآمدتر شدن و کم‌هزینه‌تر شدن فرآیند حفاری توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، مثل Exodigo کمک شایانی می‌کند.به گزارش خبر ICT از ایتنا، Exodigo روز سه شنبه اعلام کرد که یک دور مالی به ارزش 105 میلیون دلار را پس از مشارکت سرمایه گذاران جدید در آن بسته است، از حسگرها برای اسکن زمین استفاده می کند و از هوش مصنوعی برای قابل استفاده کردن داده ها استفاده می کند.

این شرکت که در ژوئن 2021 توسط جرمی سووارد (32 ساله) و یکی از بنیانگذاران Edo Gonen تأسیس شد. شرکت نشان داد که نقشه‌های آن به کاهش 90 درصدی کار اولیه حفاری و حفاری کمک می‌کند.

جرمی سووارد توضیح داد که “شرکت‌ها سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای عملیات اکتشافی و حفاری اکتشافی هزینه می کنند”. او تاکید کرد که پروژه نقشه برداری زیرزمینی به جلوگیری از تلفات، آسیب به محیط زیست و هزینه‌های بالا کمک می‌کند.

مطالب پیشنهادی  پروژه دیتاسنتر مایکروسافت و OpenAI

به گفته این گروه تجاری، بیش از 20 میلیون مایل خط لوله، کابل و سیم مدفون، تنها در ایالات متحده وجود دارد . شرکت‌ها سالانه بیش از 30 میلیارد دلار هزینه به دلیل آسیب به زیرساخت ها متحمل می‌شوند. فناوری جدید متکی بر هوش مصنوعی می‌تواند از این همه هزینه جلوگیری کند.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

محافظت از اطلاعات شخصی در موبایل

چ اسفند 9 , 1402
محافظت از اطلاعات شخصی
//

شاید برای شما جالب باشد