اعتیاد به بازی های آنلاین در کودکان

     تاریخ آخرین ویرایش :   17 آبان 1402       44 بازدید
اعتیاد به بازی های آنلاین
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مراقبت خانواده ها ضرورتی انکارناپذیر برای جلوگیری از عوارض بازی های رایانه ای است

اعتیاد به بازی های آنلاین در کودکان علاوه بر جدایی فرزندان از خانواده و ایجاد اعتیاد اینترنتی تبعات دیگری نیز خواهد داشت. از جمله آن را می‌توان به تبعات روحی و جسمی برای فرزندان اشاره کرد.

سرویس اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات – رییس پلیس فتای البرز به خانواده ها در زمینه خطرات اعتیاد به بازی های رایانه ای هشدار داد و از آنها خواست این رویه غیر اصولی را کنترل و مدیریت کنند.
سرهنگ “رسول جلیلیان” روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استفاده طولانی مدت از این بازی‌ها علاوه بر جدایی فرزندان از خانواده و ایجاد اعتیاد اینترنتی، می‌تواند تبعات روحی و جسمی عدیده‌ای را برای فرزندان به‌وجود آورد.
وی اضافه کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزارهای کنترلی، نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشند.
جلیلیان گفت: استفاده بی رویه از بازی های رایانه ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی یا روانی و افت عملکرد تحصیلی دانش آموزان خواهد شد و خانواده ها باید برای جایگزین کردن بازی های فکری ، سرگرم کردن خود با دوستان و خانواده، کاهش زمان بیداری و زود خوابیدن و محدود کردن زمان استفاده از بازی را برای کاهش استفاده از بازی های رایانه ای مد نظر قراردهند.

اختلالات جسمی و روحی

به گزارش خبر ICTاز ایستنا – جلیلیان گفت: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها می شود و والدین باید روابط عاطفی خوبی با فرزندان ایجاد کنند تا از حوادث احتمالی در این فضا پیشگیری شود.
وی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است؛ اما خانواده ها نیز با افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبری، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.
جلیلیان افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان بوده اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است.
رییس پلیس فتای البرز بیان کرد : همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.
مطالب پیشنهادی  پایان عمر ویندوز 10 پس از 10 سال تا یک سال دیگر

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

آینده سرمایه گذاری در متاورس !

چ آبان 17 , 1402
آینده سرمایه گذاری در متاورس
//

شاید برای شما جالب باشد