هوش مصنوعی یا امنیت دوگانه ای بی پایان

     تاریخ آخرین ویرایش :   12 مهر 1402       56 بازدید
هوش مصنوعی یا امنیت
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مریکا یک مرکز امنیتی جدید ویژه محافظت در برابر هوش مصنوعی تاسیس کرد

هوش مصنوعی یا امنیت دوگانه ای است که در طول یکسال اخیر در بین محافل فنی ، حاکمیتی و امنتی مورد بحث قرار گرفته است. در این بین آمریکا تصمیم دارد یک مرکز امنیتی اختصاصی هوش مصنوعی تاسیس کند.

سرویس اخبار امنیت – حساسیت این عرصه با ورود فناوری‌های هوش‌مصنوعی مولد، که NSA اشاره می‌کند.  این صنعت می‌توانند برای اهداف خوب و بد استفاده شود و اهمیتی مضاعف یافته است.
به گزارش آسوشیتدپرس، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در حال راه‌اندازی یک مرکز امنیتی اختصاصی هوش مصنوعی است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اتکای دولت بر هوش مصنوعی به طرز فزاینده‌ای رو به افزایش گذاشته است.  الگوریتم‌های متعددی را در سیستم‌های دفاعی و اطلاعاتی خود ادغام کرده است.

به گزارش خبر ICT از  ایتنا و به نقل از انگجت، این مرکز امنیتی دو فعالیت عمده خواهد داشت. این مرکز محافظت از کشور در برابر تهدیدهای خارجی مبتنی بر هوش مصنوعی نظارت می کند. همچنین  برای محافظت از این سیستم‌ها در برابر سرقت و خرابکاری تلاش خواهد کرد.

همکاری با بخش خصوصی در برابر حملات سایبری

حرکت اخیر آژانس امنیت ملی به سمت امنیت هوش مصنوعی توسط پل ناکاسون، مدیر کل این سازمان، اعلام شد. او می‌گوید که این بخش زیر چتر مرکز همکاری امنیت سایبری فعلی فعالیت خواهد کرد. این نهاد با صنایع خصوصی و شرکای بین‌المللی برای محافظت از ایالات‌متحده در برابر حملات سایبری همکاری می کند. حملاتی که  ناشی از چین، روسیه و سایر کشورهای فعال در زمینه انتشار بدافزارهای فعال و کمپین‌های هک می باشد.

مطالب پیشنهادی  حجم مغز انسان به‌آرامی اما پیوسته در حال افزایش می باشد

به عنوان مثال، آژانس این هفته توصیه‌ای صادر کرد که نشان می‌داد هکرهای چینی از طریق سفت‌افزار (فرم‌ور) روتر هک‌شده، دستگاه‌های دولتی، صنعتی و مخابراتی را هدف قرار داده‌اند. احتمال مداخله در انتخابات نیز وجود دارد، اگرچه ناکاسون می‌گوید که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر تلاش روسیه یا چین برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا مشاهده نکرده است. با این حال، این یک مشکل بزرگ در گذشته بوده است، و آن قبل از رواج یافتن سریع الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند ربات چت سیا که اخیراً خبر آن منتشر شد بود.

ضعف امنیتی مدل‌های هوش مصنوعی

از آنجایی که هوش مصنوعی توانایی‌های این نقش‌آفرینان بدخواه را افزایش می‌دهد، دولت ایالات متحده زیر نظر گرفتن آنها را به این بخش امنیتی جدید واگذار خواهد کرد. NSA پس از انجام مطالعه‌ای که نشان می‌داد مدل‌های هوش مصنوعی که از نظر امنیتی ضعیف هستند یک چالش مهم امنیت ملی به شمار می‌روند تصمیم به تأسیس این واحد گرفت. حساسیت این عرصه با ورود فناوری‌های هوش‌مصنوعی مولد، که NSA اشاره می‌کند که می‌توانند برای اهداف خوب و بد استفاده شوند، اهمیتی مضاعف یافته است.

ناکاسون می‌گوید که این سازمان به «محور NSA برای بهره‌برداری از بینش‌های استخباراتی خارجی تبدیل خواهد شد، و به توسعه دستورالعمل‌ها، اصول، ارزیابی، روش‌شناسی و چارچوب‌های ریسک» برای امنیت هوش مصنوعی و برای هدف توسعه ایمن و پذیرش هوش مصنوعی در «سیستم‌های امنیت ملی و پایگاه صنعتی دفاعی ما» کمک خواهد کرد. برای این منظور، این گروه با رهبران صنعت، آزمایشگاه‌های علمی، موسسات دانشگاهی، شرکای بین‌المللی و البته وزارت دفاع همکاری خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی  انرژی هوش مصنوعی از چه منابعی تامین خواهد شد.

ناکاسون در حال خروج از NSA و فرماندهی سایبری ایالات متحده است و جانشین وی، معاون فعلی نیروی هوایی آمریکا، ژنرال تیموتی هاف، خواهد بود. ناکاسون از سال 2018 در این پست بوده است و طبق کارنامه عملکردی بسیار موفقی داشته است.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

مشخصات پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو

چ مهر 12 , 1402
مشخصات پیکسل ۸
//

شاید برای شما جالب باشد