همزاد سیاره زمین

     تاریخ آخرین ویرایش :   19 اسفند 1402       13 بازدید
همزاد سیاره زمین
این مطلب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دانشمندان ایتالیایی همزاد سیاره زمین را ساختند

همزاد سیاره زمین توسط دانشمندان ایتالیایی شبیه سازی شد.

کارشناسان هواشناسی بر این باورند که پیش‌بینی فجایع طبیعی مرتبط با آب مانند سیلاب، رانش زمین و خشکسالی چالش‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

دانشمندان به منظور انجام دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های ممکن و شناخت بهتر چگونگی کار چرخه آب در جهان، با استفاده از مدل‌های دربردارنده داده‌ها که وضوح بالا را در دسترس قرار می‌دهد، وجب به وجب سیاره زمین از نوک قله کوه‌ها تا آب در اعماق زمین را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گزارش خبر ICT از ایتنا سازمان فضایی اروپا با تامین اعتبار مالی دانشمندان ایتالیایی را در موقعیت ساخت «یک جفت دیجیتال برای زمین و همه آب‌های دوست‌داشتنی آن» کرده که می‌توانند مورد بازرسی و بررسی قرار گیرند.

«لوکا بروکا» از شورای ملی تحقیقات ایتالیا در بیانیه‌ای در این خصوص خاطرنشان کرد: هدف ما از شبیه‌سازی زمین ایجاد سیستمی است که به غیرکارشناسان از جمله شهروندان و تصمیم‌سازان اجازه دهد تا شبیه‌سازی‌های جایگزین را اجرا کنند.

این شبیه‌ساز به دانشمندان کمک می‌کند از طریق وارد کردن مداوم داده‌های جدید، بهترین و بدترین سناریوهای ممکن و سناریوهای مربوط به فجایع طبیعی در محیط‌های مختلف در سرتاسر سیاره زمین را شبیه‌سازی کنند.

مطالب پیشنهادی  خطر هوش مصنوعی برای امنیت دارندگان آیفون و اندروید

دانشمندان وقت و تلاش زیادی صرف جمع‌آوری داده‌های ماهواره‌ای و سپس ترکیب اندازه‌گیری‌ها از رطوبت خاک، بارش و تبخیر آب رودخانه‌ها با فواصل زمانی مشخص کردند تا بتوانند تصویر واضح و روشنی از دینامیک‌های متغیرها در سرتاسر زمین به دست آورند.

بروکا معتقد است که این پروژه یک نمونه عالی از همیاری بین ماموریت‌های پیشرفته ماهواره‌ای و جامعه علمی است.

سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبر بعدی

فناوری باتری سدیم‌ـ‌یونی

ش اسفند 19 , 1402
فناوری باتری سدیم‌ـ‌یونی
//

شاید برای شما جالب باشد